Nå. Hur gick det här egentligen. Vid bestä...

dsc04606 (MMS)

Nå. Hur gick det här egentligen. Vid beställningen fick jag upprepa ingredienserna inte bara en gång. Tyvärr (?) saknade pizzerian sparris och ansjovis, därför straffades uppdragspizzan med två sorters kebabsås för att väga upp bortfallet. Sås på pizza är inget jag normalt brukar drömma om när jag längtar efter pizza, jordnötter har jag aldrig haft på pizza och lök brukar jag byta ut. Med andra ord var mina smaklökar inte i extas när jag la in beställningen, som kvinnan i kassan fick skriva upp och bagaren höjde ögonbrynen åt. Ett par som kom in och beställde kebabtallrikar hade svårt att slita blicken från min tallrik. Pizzan smakade sött, toppat med salt och var framförallt mosig av all sås. Jag ger uppdragspizzan UU i betyg. Hade jag varit hungrigare och bakis hade den kunnat få upp till UUUU i betyg. Iaf om solen sken och jag inte hade för ont i huvudet och med trevligt sällskap. Innan pizzerian lämnades passade kvinnan i kassan på att fråga hur det egentligen smakade. Jag var ju tvungen att vara ärlig med mitt betyg, men till och med ögonbrynshöjar'n skrattade avväpnande till svars.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Magiskt! Helt underbart att du faktiskt åt upp nästan hela. En stående ovation!



Alltså, vad är egentligen grejen med sås på pizza? Okej på en kebabpizza.. kanske... vitlökssås på sin höjd. Men bea? Ger inte kroppen upp automatiskt då vid blotta synen av fettchocken?

2010-04-05 @ 19:53:46
URL: http://leffebloggen.blogspot.com
Postat av: Uppdragerskan

Jag vill så gärna ta bort ordverifieringen, men som novis har jag inte lyckats hitta fram till ta bort-knappen än. Har gett mig själv tålamod till midnatt, sen ber jag om hjälp. I morgon.

2010-04-05 @ 23:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0