Uppdrag 17.



Att lämna blod har stått på min att göra-lista länge. När jag till slut begav mig till en blodcentral visar det sig att jag äter en medicin som hakar på blodet man lämnar.
Med andra ord fick jag inte lämna blod. Iaf inte på en blodcentral. Men uppdraget stryks ju inte för det. Man läser det bara en gång till. Med nya ögon.

Jag fick låna en blodprovsstickapparat (som det ju heter i folkmun).

Varning för starka bilder!



Det här var inte lätt för mig. Jag tar hellre ett blodprov i armvecket (och det gör jag inte ett dugg gärna alls) än i fingertoppen.



Ett räddhågat ögonblick (inkluderat lugnande ord från min stickvana diabetessambo och några djupa andetag) senare lämnade jag blod. På ett papper.




Kommentarer
Postat av: Loppan

Fyfanfyfanfyfan. Du är så modig. FYFAN vad läbbigt att ta på sig själv!

2010-04-19 @ 11:13:07
URL: http://leffebloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0