Utvärdering, uppdrag 22. Jag plockar lit...

Utvärdering, uppdrag 22. Jag plockar lite olika sorters blommor till mor min. Jag kommer på att jag inte riktigt vet vilken hennes favoritblomma är. Skandal! Tror jag. Det ska jag ta reda på. Min intention var så klart att plocka en blomma utifrån, men det kändes som att det var hårt nog för vårblomster att lyckas överleva i vinterkylan som dessutom ville bidra med snö. Att rycka upp för att skicka per post kändes som att leka med döden. Blomdöden. Därför fick det bli tygblommor, dessutom håller de ju längre. Inga gröna fingrar krävs (min mor har visserligen det, men inte jag. Det tål att sägas igen. Inte jag. Blommor dör. Snabbt. Och synd.) Så, från ett parkettgolv plockades bland annat en tålig näckros.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0