Utvärdering uppdrag 29. När det var dag...

Utvärdering uppdrag 29. När det var dags att utföra uppdraget satte jag mitt till rätta i min fåtölj, en för övrigt märklig (och med andra ord skapligt ful) lämning från 60-talet. Något obekvämt i och med att själva sittkudden just då användes till att sätta upp saker som hade pysslats ihop med lim och behövde torka. Hej sidospår. Det kändes hur som helst lite rätt att sitta inte för skönt, jag fick ju inte börja tänka på annat än leviteringen av föremål. I lathetens tecken valde jag det första jag såg. Tyvärr var det mina deklarationspapper. Trist, men jag behövde dom för att kunna tillfredsställa Skatteverket. Och mig själv. Det gick inte som planerat. Jag tror att valet av föremål var för trist, jag ville det inte tillräckligt mycket. Kanske. För paprena låg kvar på bordet. Jättekvar. Jag bytte föremål, i och med att jag snart skulle gå och knoppa blev det tandborsten jag fokuserade på. Det höll ungefär 15 sek. Tandborsten låg trots allt i ett skåp. I ett annat rum. Jag hade ju aldrig förlåtit mig själv om jag hade gått miste om mina dolda föremålsförflyttningsskills. En penna fick bli sista försöksobjektet. Trots upprepade utskick av kom-hit-lilla-penna-tankar låg pennan retligt nog kvar. Det enda som faktiskt hände, var att en liten bit av väggen bakom elementet bredvid tjottan hade ramlat ner. Halvt skumt. Helt sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0