Utvärdering skräpplockning.En nedskräpa...

Utvärdering skräpplockning.En nedskräpad liten fontänpool fick besök av insatsstyrkan Uppdrag upplockning. Resultat: 10 diverse flytande skräp i påse som sedemera slängdes i offentlig papperskorg. Enligt säkra källor hade en del av skräpet slängts i av barn vars föräldrar tittat på utan att agera. Trist stil. Så kallad obrydd föräldrastil. Tur flr både mig och mina medmänniskor att jag inte var där och behövde förvandla mig till sur ung tant med hopp om att ändra inställningar genom ord och inga visor. Sällan gillar jag mig själv särskilt mycket när jag drar igång både små och stora kampanjer mot saker jag reagerar starkt emot. Det som får mig att ogilla mig själv ännu mer är förstås när jag valt att inte säga eller göra någonting när jag reagerar. Så. Ungtanten får acceptera sina gräsrotshyttningar så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0