Utvärdering uppdrag 54. Utvärdering uppd...

Utvärdering uppdrag 54. Utvärdering uppdrag 54. Min plan var att våga lifta en kort sträcka med bil. Men så mindes jag ett löfte som jag vill hålla. I början av mina 20+ år liftade jag en afton i Västerås med en äldre man. Jag satt så klart stel som en pinne och ångrade mig ganska omgående. Med höger hand på bildörrhandtaget genom hela resan hörde jag mina egna hjärtslag samtidigt som jag funderade ut hur jag lättast skulle kunna springa iväg efter att ha kastat mig ut i farten om det skulle behö... Plötsligt var vi framme, jag tackade för skjutsen och kände mig lättad över att bildörren inte var låst. "Ja, men du måste lova mig en sak nu", säger mannen, "och det är att du ALDRIG gör om det här. Det är farligt att lifta med främlingar, förstår du, jag kunde ha varit en galning! Lova att du aldrig liftar igen!" Jag kunde inte göra annat än att hålla med och lova honom och mig själv det. Det löftet har jag inte brutit. Min plan blev istället att plocka upp någon för en kort skjuts på min hoj. Planen gick tyvärr om intet och istället fick jag lift halvvägs hem från stan av en vän ikväll. Tryggt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0